Νομικό Πλαίσιο “VIAMARE M.C.P.Y.”
Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής με την επωνυμία “VIAMARE M.C.P.Y.” (εφεξής “VIAMARE” ή “Εταιρεία”) αποτελεί Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής, σύμφωνα με το Νόμο 3182/2003 (Φ.Ε.Κ. 220/12-9-2003), η οποία εκναυλώνει επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, ιδιοκτησίας της, με Κυβερνήτη και Πλήρωμα, κατά τα προβλεπόμενα στο Νόμο 4256/2014.
Παρατίθενται κατωτέρω οι όροι και οι προϋποθέσεις αποδοχής των υπηρεσιών από τη VIAMARE (εφεξής “Υπηρεσίες”).
Άρθρο 1: Η VIAMARE δύναται να εκναυλώνει επαγγελματικά σκάφη αναψυχής κατόπιν συνεννόησης με τον ενδιαφερόμενο (εφεξής «ο Ναυλωτής»), ο οποίος μπορεί για το λόγο αυτό να επικοινωνήσει με την εταιρεία είτε εγγράφως μέσω της φόρμας επικοινωνίας, που μπορεί να βρει στην ιστοσελίδα της Εταιρείας, είτε μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας στα αναγραφόμενα στην παρούσα ιστοσελίδα τηλέφωνα.
Άρθρο 2: Για την εκναύλωση σκάφου αναψυχής (εφεξής “σκάφους”) από την Εταιρεία απαιτείται η σύναψη Ναυλοσυμφώνου, το οποίο συνυπογράφει η Εταιρεία με το Ναυλωτή και το οποίο εν συνεχεία θεωρείται από την αρμόδια λιμενική αρχή. Το Ναυλοσύμφωνο που διαθέτει η VIAMARE πληροί όλες τις προϋποθέσεις που τάσσει η Υπουργική Απόφαση με αριθμό 3133.1/10229/2016/04-2-2016 (Φ.Ε.Κ. Β’ 364). Οποιαδήποτε αλλαγή/τροποποίηση των βασικών όρων του Ναυλοσυμφώνου ή ακύρωση αυτού απαιτείται να φέρει σφραγίδα και υπογραφή της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής.
Άρθρο 3: Ο Ναυλωτής ρητώς αποδέχεται ότι:
- Απαγορεύεται η μερική ναύλωση.
- Η διάρκεια της ναύλωσης δεν μπορεί να είναι μικρότερη από δώδεκα (12) ώρες.
- Ως τόπος και χρόνος έναρξης και λήξης της σύμβασης ναύλωσης θεωρούνται, αντίστοιχα, ο τόπος και ο χρόνος παράδοσης και επαναπαράδοσης του πλοίου αναψυχής που αναγράφονται στο Ναυλοσύμφωνο.
- Απαγορεύεται από το Ναυλωτή η χρήση του σκάφους που ναυλώνει από την Εταιρεία για τη μεταφορά προσώπων με εισιτήριο ή πραγμάτων με ναύλο.
Άρθρο 4: Κάθε ναυλωμένο σκάφος πρέπει να είναι εφοδιασμένο με αντίγραφο του Ναυλοσυμφώνου και με ενημερωμένες Καταστάσεις Επιβαινόντων πριν από τον απόπλου του από το λιμένα έναρξης της ναύλωσης. Τα εν λόγω έγγραφα πρέπει να βρίσκονται πάντοτε στο σκάφος και να επιδεικνύονται σε κάθε ζήτηση από τις αρμόδιες Αρχές.
Ο Ναυλωτής σκάφους είναι υποχρεωμένος να μεριμνά, ώστε το σύνολο των επιβαινόντων να φέρει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και να επιδεικνύει σε κάθε ζήτηση του Πλοιοκτήτη, του Κυβερνήτη και των αρμόδιων Αρχών ταυτότητα, διαβατήριο ή οιοδήποτε άλλο ικανό δημόσιο αποδεικτικό από το οποίο να πιστοποιείται η ταυτοπροσωπία καθενός από τους επιβάτες.
Άρθρο 5: Επιβίβαση στο πλοίο αναψυχής άλλων προσώπων, πέραν αυτών που αναγράφονται στην ενημερωμένη Κατάσταση Επιβαινόντων, ή οριστική αποβίβαση ενός ή περισσότερων από τους επιβαίνοντες, πριν από τη λήξη του Ναυλοσυμφώνου, επιτρέπεται, εάν αυτό προβλέπεται ρητώς στο Ναυλοσύμφωνο, με την αναγραφή των ονοματεπωνύμων των προσώπων που θα επιβιβαστούν ή αποβιβαστούν και του λιμένα επιβίβασης ή αποβίβασής τους ή αν πρόκειται για λόγους που οφείλονται σε ανωτέρα βία ή ηθελημένη αποχώρηση επιβαίνοντος.
Προσωρινή αποβίβαση ενός ή περισσοτέρων από τους επιβαίνοντες επιτρέπεται, εφόσον στην ενημερωμένη Κατάσταση Επιβαινόντων αναγράφονται τα ονοματεπώνυμα των προσώπων που θα επιβιβαστούν ή αποβιβαστούν καθώς και ο λιμένας επιβίβασής ή αποβίβασής τους.
Αν κατά τη διάρκεια της ναύλωσης επέλθει μερική μεταβολή στην Κατάσταση Επιβαινόντων, ο Ναυλωτής οφείλει να προβεί πάραυτα σε σχετική γνωστοποίηση τον Πλοιοκτήτη ή/και τον Κυβερνήτη.
Η ολική μεταβολή της Κατάστασης Επιβαινόντων απαγορεύεται και ισοδυναμεί με τερματισμό της συμφωνηθείσας ναύλωσης.
Άρθρο 6: Ο Ναυλωτής δηλώνει ότι τελεί σε γνώση ότι αντίγραφα των Ναυλοσυμφώνων και των κατά περίπτωση υποβληθέντων δικαιολογητικών φυλάσσονται από την Εταιρεία για δεκαπέντε (15) έτη από την ημερομηνία θεώρησής τους από την αρμόδια Λιμενική Αρχή ή για το εκάστοτε απαιτούμενο νομοθετικά χρονικό διάστημα.
Άρθρο 7: Η Εταιρεία κατά την έναρξη της ναύλωσης παραδίδει το σκάφος στο λιμένα παράδοσης και ο Ναυλωτής το παραλαμβάνει σε πλήρη λειτουργία και τάξη, αξιόπλοο, καθαρό, σε καλή κατάσταση και έτοιμο προς ναύλωση, με πλήρη εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένου ενός σύγχρονου σωστικού εξοπλισμού και εξοπλισμού ασφαλείας (συμπεριλαμβανομένων σωσιβίων για παιδιά -εφόσον ο Ναυλωτής έχει δηλώσει στην Εταιρεία τη μεταφορά παιδιών με το σκάφος), όπως απαιτείται από τη νηολογούσα αρχή και με παροχή δυνατότητας στο Ναυλωτή να χρησιμοποιήσει το σκάφος αναψυχής κατά τον συμφωνηθέντα τρόπο.
Άρθρο 8: Ο Ναυλωτής συμφωνείται ότι θα παραδώσει το σκάφος στην Εταιρεία στο συμφωνηθέντα λιμένα παράδοσης, απαλλαγμένο από οποιαδήποτε χρέη, που τυχόν δημιουργηθούν εκ μέρους του ίδιου ή για λογαριασμό του κατά τη διάρκεια της περιόδου ναύλωσης και σε άριστη κατάσταση, εξαιρουμένης της φυσιολογικής φθοράς, που προκύπτει από τη συνήθη χρήση του σκάφους. Ο Ναυλωτής διατηρεί το δικαίωμα να παραδώσει το σκάφος στο συμφωνηθέντα λιμένα παράδοσης πριν από το τέλος της περιόδου ναύλωσης κατόπιν έγκαιρης σχετικής προειδοποίησης του Ναυλωτή, στερώντας του όμως το δικαίωμα επιστροφής οιουδήποτε ναύλου στο Ναυλωτή.
Άρθρο 9: Ο Ναυλωτής οφείλει να μην επιτρέπει να διανυκτερεύει ή να πραγματοποιεί ταξίδια με το σκάφος κατά την περίοδο ναύλωσης αριθμός προσώπων, που υπερβαίνει το μέγιστο αριθμό προσώπων, που δύνανται να διανυκτερεύσουν ή να πραγματοποιήσουν ταξίδια με το σκάφος. Ως μόνη εξαίρεση, συμφωνείται η περίπτωση κατά την οποία ο Κυβερνήτης του σκάφους επιτρέψει, κατά την αποκλειστική διακριτική του ευχέρεια, την απλή επίσκεψη εύλογου αριθμού ατόμων, μόνο στην περίπτωση που το σκάφος είναι αγκυροβολημένο σε λιμάνι. Το εν λόγω δικαίωμα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ασκηθεί από το Ναυλωτή.
Ο Ναυλωτής οφείλει όπως εγγυάται την καταλληλότητα της υγείας όλων των επιβατών του σκάφους (καθώς το ταξίδι με το σκάφος δεν ενδείκνυται -κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας- σε συγκεκριμένες ιατρικές περιπτώσεις). Ο Ναυλωτής αναλαμβάνει όπως έχουν όλοι οι επιβάτες τα απαιτούμενα έγγραφα, από τα οποία να προκύπτει η ταυτότητα τους (όπως ενδεικτικά αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο) και να έχουν πραγματοποιήσει όλα τα εμβόλια που είναι υποχρεωτικά για την επίσκεψη ή παραμονή τους στην Ελλάδα.
Άρθρο 10: Ο Ναυλωτής ρητώς αποδέχεται ότι:
- Το κόστος των καυσίμων, κατά την Περίοδο της Ναύλωσης, βαρύνει αποκλειστικά και μόνο το Ναυλωτή.
- Ο Ναυλωτής είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τη συμμόρφωση και την επίβλεψη των ανήλικων επιβατών του σκάφους ανά πάσα στιγμή.
- Στο ναύλο δεν περιλαμβάνονται φιλοδωρήματα, τα οποία δύναται να καταβάλει, κατά την απόλυτη διακριτική του ευχέρεια ο Ναυλωτής στον Κυβερνήτη ή το Πλήρωμα.
- Κάθε επιβάτης πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός με το σκάφος και τον εξοπλισμό του καθώς και κάθε λειτουργικού του χώρου (καμπίνες, τουαλέτες, ντους κ.α.).
- Κάθε επιβάτης πρέπει να φέρεται με τη δέουσα επιμέλεια ώστε να προστατεύει το σκάφος από οιαδήποτε μικρή ή μεγάλη φθορά, καθώς σοβαρές βλάβες μπορεί να προκληθούν από οποιαδήποτε μικρά ή μεγάλα αντικείμενα.
- Ο Ναυλωτής δεν μπορεί να υποδείξει στον Κυβερνήτη να ακολουθήσει δρομολόγιο, το οποίο ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο τους επιβάτες ή το σκάφος ή που τυχόν οδηγήσει σε αύξηση των λειτουργικών εξόδων του σκάφους, χωρίς σχετική δέσμευση του Ναυλωτή για κάλυψη αυτών.
Άρθρο 11: Η Εταιρεία θα εξασφαλίζει το κατά Νόμο οριζόμενο Πλήρωμα, με τις κατάλληλες στολές, την κατάλληλη τροφοδοσία και ασφάλιση καθώς και ότι ο Κυβερνήτης και το Πλήρωμα θα συμμορφώνονται με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία, ήτοι τους Νόμους της Ελλάδος καθώς και οποιασδήποτε χώρας τα ύδατα πρόκειται να εισέλθει το σκάφος κατά την περίοδο της ναύλωσης.
Άρθρο 12: Ο Ναυλωτής συμφωνεί να χρησιμοποιεί το σκάφος αποκλειστικά ως σκάφος αναψυχής για χρήση εκ μέρους αυτού και των λοιπών επιβατών.
- Ο Ναυλωτής υποχρεούται να εξασφαλίζει ότι:
- δεν θα μεταφερθούν επί του σκάφους κατοικίδια ή άλλα ζώα, χωρίς την έγγραφη συναίνεση της Εταιρείας,
- η συμπεριφορά αυτού και των επιβατών δεν θα προκαλέσει ενόχληση σε οποιονδήποτε τρίτο, ούτε θα βλάψει καθ’ οιονδήποτε τρόπο τη φήμη του σκάφους και της Εταιρείας και
- θα τηρεί και θα μεριμνά ώστε οι επιβάτες να τηρούν την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία της Ελλάδος καθώς και κάθε χώρας, στα ύδατα της οποίας το σκάφος μπορεί να εισέλθει κατά την περίοδο της ναύλωσης.
- Ο Ναυλωτής και οι επιβάτες οφείλουν όπως αντιμετωπίζουν τον Κυβερνήτη και το Πλήρωμα με το δέοντα σεβασμό.
Άρθρο 13: Ο Ναυλωτής ευθύνεται για κάθε δαπάνη, απώλεια, βλάβη ή ζημία του σκάφους της Εταιρείας, του Κυβερνήτη, του Πληρώματος ή οιουδήποτε τρίτου (συμπεριλαμβανομένων των λοιπών επιβατών) απεριόριστα για δόλο ή αμέλεια, βαρεία ή ελαφρά. Σε περίπτωση ασφαλιστικής κάλυψης της δαπάνης, απώλειας, βλάβης ή ζημίας που έχει προκληθεί από το Ναυλωτή, η Εταιρεία δύναται, κατά την αποκλειστική της ευχέρεια, να μην ζητήσει την αποκατάσταση από το Ναυλωτή και να περιοριστεί στην κάλυψη από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Άρθρο 14: Η ευθύνη της Εταιρείας (περιλαμβανομένης και της τυχόν ευθύνης της από πράξεις ή παραλείψεις του Κυβερνήτη, του Πληρώματος και των τυχόν χρησιμοποιούμενων από αυτήν προστηθέντων ή βοηθών εκπλήρωσης), για υπαίτιες πράξεις ή παραλείψεις που συνεπάγονται πλημμελή παροχή ή μη παροχή των υπηρεσιών που έχει αναλάβει έναντι του Ναυλωτή, όπως ακόμη και για ζημίες και δαπάνες που τυχόν προκύψουν κατά την εκτέλεσή των υπηρεσιών, εκτείνεται σωρευτικά, στην κάλυψη κάθε ζημίας, βλάβης, εξόδου, δαπάνης, ήθελε υποστεί ο Ναυλωτής, υπό τους ακόλουθους περιορισμούς.
- Ειδικότερα, ο Ναυλωτής αποδέχεται ότι:
- η ενδοσυμβατική και η εξ αδικοπραξίας ευθύνη της Εταιρείας είναι απεριόριστη μόνο για πράξεις ή παραλείψεις και ζημίες προερχόμενες εξ αυτής, οφειλόμενες σε δόλο και βαρεία αμέλεια.
- Η ενδοσυμβατική ευθύνη και η εξ αδικοπραξίας ευθύνη της Εταιρείας αναφορικά με πράξεις ή παραλείψεις και ζημίες προερχόμενες εξ αυτής, οφειλόμενες σε ελαφρά αμέλεια, περιορίζεται μέχρι του πενταπλάσιου του καταβληθέντος -έως την έγερση της ευθύνης της Εταιρείας- ναύλου.
- Ο Ναυλωτής δεν μπορεί να στραφεί προσωπικά εναντίον του Κυβερνήτη ή του Πληρώματος ή οιουδήποτε χρησιμοποιούμενου από τον Πλοιοκτήτη προστηθέντος ή βοηθού εκπλήρωσης, κατά περίπτωση, αναφορικά με απώλεια ή ζημία που έχει υποστεί και η οποία προκύπτει από ή συνδέεται με τις υπηρεσίες και οφείλεται σε ελαφρά αμέλεια.
- Οποιαδήποτε αξίωση ή αγωγή από το Ναυλωτή πρέπει να εγερθεί πριν την επέλευση του χρόνου παραγραφής σύμφωνα με το Νόμο.
Άρθρο 15: Ο Ναυλωτής δύναται ανά πάσα στιγμή κατά την περίοδο ναύλωσης να γνωστοποιήσει οιοδήποτε παράπονο έχει κατά της Εταιρείας, του Κυβερνήτη ή του Πληρώματος μέσω της ειδικής φόρμας παραπόνων, την οποία ο Κυβερνήτης ή το Πλήρωμα οφείλει να προμηθεύσει άμεσα στο Ναυλωτή, μετά από σχετικό αίτημα του.
Άρθρο 16: Η οποιαδήποτε διαφορά σχετικά με την ερμηνεία και την εκτέλεση της παρούσας σύμβασης συμφωνείται ότι θα επιλύεται μέσω διαδικασίας διαιτησίας στον Πειραιά. Κάθε συμβαλλόμενο μέρος θα διορίζει το δικό του διαιτητή, ενώ ο τρίτος διαιτητής (επιδιαιτητής) θα προεδρεύει της διαιτησίας και θα ορίζεται από το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Η παρούσα συμφωνία θα ερμηνεύεται και θα εκτελείται σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία. Σε περίπτωση που έκαστο εκ των μερών επιθυμεί να αχθεί η διαφορά ενώπιον των Δικαστηρίων, αποκλειστικώς αρμόδια είναι τα Δικαστήρια του Πειραιά.